
.
La tècnica de pintura al pastel consisteix en la utilització d’unes barres de colors similars als guixos escolars, però que se’n diferencien perquè els pastel són pigments en pols, barrejats amb prou goma o resina per aglutinar-los. D’aquesta manera, s’aconsegueixen colors lluminosos, intensos i ben saturats.
És una tècnica de les anomenades seques, ja que, a diferència de la pintura a l’oli o l’aquarel·la, no s’utilitza cap dissolvent i s’aplica directament sobre la superfície de treball. Com a suport, és comú utilitzar paper de bona qualitat de bon gramatge, de color neutre no blanc i de lleugera rugositat, encara que la tècnica és prou versàtil perquè es pugua usar sobre altres superfícies.
Doncs bé,partint de papers rugosos de color, els alumnes d’expresió artística de 4t,han treballat aquesta tècnica per a experimentar i aprendre un poquet més, realitzant diverses temàtiques,proposades per cada alumne/a.
Fins prompte!