Treballant la tècnica de “La Grisalla”,3r d’ESO

Treballant la tècnica de “La Grisalla”,3r d’ESO

La grisalla és una tècnica pictòrica basada en una pintura monocroma que produeix la sensació de ser un relleu escultòric . Va ser posada de moda per diversos pintors al segle XIV, els qui la van emprar en esbossos i dibuixos preparatoris per aconseguir un efecte de relleu mitjançant un clarobscur molt matisat, fent diverses gradacions d’un sol color, generalment gris.

Els alumnes de 3r d’ESO, han treballat “La grisalla”amb cretes de colors negre i blanc, la temàtica de cada dibuix és personal ja que han partit d’imatges fotogràfiques fetes per ells amb il·luminació d’interior.

A continuació  us  els mostrem, desitge que vos agraden.

Expressió artística ,4t ESO.

Expressió artística ,4t ESO.
Expressió artística ,4t ESO.

Hola ,aquesta vegada les alumnes de 4t d’ESO durant dues setmanes han treballat el rostre humà ,en un principi els feia prou respecte ja que ho veien molt complicat però poc a poc envoltats de rialles entre unes i altres començaven a sorgir dels papers de dibuix traços semblants a les seues cares , ja que en un primer moment van dibuixar al company, dies després es van fer un autoretrat mirant-se amb un mirall,tots no han aconseguit captar el semblant, malgrat això l’experiència ha resultat enriquidora i positiva per a tots.

Ah !!! oblidava dir que els dibuixos que tenen els ulls prou entornats te una explicació,els alumnes es van dibuixar un front l’altre al mateix temps,per això tenen el cap inclinat mirant al seu propi treball, pareix fàcil …però no ho és.

Finalment hem treballat el rostre d’una nanera artística desenvolupant la creativitat i l’estil innat de cadascuna de les alumnes.

Bé, a continuació us mostraré els dibuixos de les meues artistes!

IL.LUSIONS ÒPTIQUES,3r d’ESO

IL.LUSIONS ÒPTIQUES,3r d’ESO

Una de les conseqüències de les alteracions en la percepció són els anomenats efectes o il·lusions òptiques. La situació particular de les figures d’una imatge , les formes o la manera com es combinen poden causar diferents efectes que enganyen el cervell, que interpreta una realitat alterada.

Doncs bé,a continuació  us mostrem aquestes il·lusions òptiques, segur que us agraden, per als seus autors,també ha resultat molt divertit.

ANÀLISI DE LA FORMA 4t d’ESO.

ANÀLISI DE LA FORMA 4t d’ESO.

 

 Les nostres  alumnes més veteranes de 4t d’ESO han començat el curs treballant el dibuix de la figura humana,el  paisatge,el dibuix del natural… han aplicat la tècnica del clarobscur amb barres de creta de colors,pastels,acrílic,aquarel·la… ens presenten dibuixos molt variats com  retrats  i personatges que ells han escollit.

Cadascuna ha triat una temàtica diferent …aquestos treballs ens han servit per trencar el gel i iniciar el curs!

Ara comença l’aventura creativa,endavant!

INTERPRETANT OBRES PICTÒRIQUES EN 3D,2n d’ESO

INTERPRETANT OBRES PICTÒRIQUES EN 3D,2n d’ESO
INTERPRETANT OBRES PICTÒRIQUES EN   3D,2n d’ESO

Les obres d’art tenen un valor expressiu que està íntimament lligat a la intenció de comunicació de l’autor i als coneixements de receptor.
La interpretació que es fa de les obres d’art pot ser Objectiva (quan ofereix un sol vol dir i no està oberta a segones interpretacions) o Subjectiva (Quan ofereix diversos significats, oferint més informació que el que apareix a primera vista).

En aquesta ocasió els meus alumnes han escollit les obres més representatives de les vanguàrdies artístiques i els han interpretat en volum. El resultats han sigut molt enriquidors , creatius i originals.


Desitge que us agraden!

BOOKFACE,CREACIÓN AUDIOVISUAL, 1° ESO

BOOKFACE,CREACIÓN AUDIOVISUAL, 1° ESO

Inspirado en otro popular juego, el “sleeveface”, en el que se usaban portadas de vinilos míticos, el “bookface”, como bien sugiere el término anglosajón, consiste en fundirse con la portada de un libro encajando la cara, y alguna parte del cuerpo si fuera necesario, y hacerlo con más o menos técnica, gracia e imaginación. Esta iniciativa se utiliza por numerosos lectores, así como por bibliotecas y librerías del mundo entero, como método creativo para recomendar libros y lecturas a través de las redes sociales, utilizando el “hashtag”#bookface. Una de las variantes con más éxito en Internet es el #bookfaceFriday, una manera muy original de recomendar libros para el fin de semana.

En principio, para crear un montaje de este tipo necesitamos un libro, una cámara de fotos (con la del móvil es suficiente) y conexión a Internet para publicar la fotografía resultante. Pero para hacer un buen “bookface” que sorprenda y atraiga miles de “likes” debemos tener en cuenta otras variables: elegir un libro con una portada atractiva; analizar y conjugar el color de la portada del libro con el color de nuestra ropa o nuestro pelo, o incluso con los colores de nuestro entorno; acertar con una buena iluminación; controlar las proporciones y dimensiones… Conclusión: no es tan sencillo como parece y mirad nuestros alumnos de la optativa de laboratorio de creación audiovisual que ideas más ingeniosas nos muestra a continuación.

¡Deseo que os gusten tanto como a mi!

IL·LUSTRACIÓ 4t ESO

IL·LUSTRACIÓ 4t ESO
IL·LUSTRACIÓ 4t  ESO

Els alumnes de 4t d’ESO, de Plàstica  i Visual, dintre de l’ apartat del disseny gràfic han estat treballant  i il·lustrant  diferents contes, poemes, lletres de cançons .

Altres han posat imatges als seus sentiments, a tot allò que els fa sentir-se bé i plens de vida!

Per a fer aquestes il·lustracions han utilitzat diverses tècniques  i materials, aquarel·les, ceres, tintes, pastels…

Desitgem que us agraden!

CREACIÓN AUDIOVISUAL,1º ESO. ANIMACIÓN STOP MOTION

CREACIÓN AUDIOVISUAL,1º ESO. ANIMACIÓN STOP MOTION
CREACIÓN AUDIOVISUAL,1º ESO. ANIMACIÓN STOP MOTION

La animación stop motion se puede considerar una forma moderna de folioscopio, ya que este estilo de animación “simula” el movimiento de un objeto que, en realidad, permanece estático. Para rodar una película stop motionse toman varias fotos seguidas de un objeto. Entre una foto y la siguiente, la posición o la forma del objeto se modifica ligeramente de forma manual. .

Así se obtiene una serie de imágenes que, cuando se reproducen una tras otra, generan la ilusión de movimiento. Por eso, la verdadera magia de la animación stop motionestá en lo que ocurre entre que se fotografía una imagen y la siguiente. La precisión, la paciencia y la atención a los detalles son las principales cualidades que se necesitan para rodar una animación stop motion

A continuación os presento las animaciones que mis alumnos de la optativa de laboratorio de creación audiovisual han realizado con gran ingenio y creatividad.

¡Deseo que os gusten tanto como a mi!

Dissenyant embalatges,4t d’ESO

Dissenyant embalatges,4t d’ESO
Dissenyant embalatges,4t d’ESO

L’empaquetatge d’un producte inclou, etiquetes, envasos,bosses i embalatges.Són els suports habituals d’una imatge de marca i participen de la identitat corporativa d’una empresa,per la qual cosa aquestes empreses donen una gran importància a la forma de presentar els productes davant el consumidor.

L’empaquetatge dels productes que consumim respón a un procés de disseny.Cristall,cartó,paper impermeabilitzat, plàstic o alumini solen ser els materials més utilitzats.

    Els alumnes de 4t d’ESO, han dissenyat  diversos envases per a diferents objectes con perfums, ulleres,dolços, joies,bosses etc.

                                                  Desitgem vos agraden!!